Advertisement
karperkarperkarperkarperkarperkarper

Forum Rules Vliegvissen Algemeen

Beet Sportvissers Magazine

Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Vliegvissen in Schotland!, Wie weet mij verder te helpen ?
vliegvisser_job
Gepost op: Mar 12 2010, 09:11 AM
Quote Post

Fanatiek Visser
**

Groep: Vissers
Gebruikers nr.: 5491

Beste medevliegvissers ,,

Ik ben opzoek naar een mooi gebied in schotland , Bv de westcoast (Inverpolly Estate ) of elders . Naar een huisje het liefst zo dicht mogelijk aan een rivier ( met name voor de forel ) weet iemand mischien iets ?

En over materiaal en vliegen etc ?

Mvg Job
PMEmail Poster
visserslatijn
Gepost op: Mar 12 2010, 01:42 PM
Quote Post

Visverslaafd

Groep: Vissers
Gebruikers nr.: 6125

Hoi Vliegvisser_job,

Inverpolly Estate is inderdaad een van de mooiste streken van Schotland. Zo'n twintig jaar geleden was dit nog een enorm natuur reservaat. Dit beschermende predikaat is de laatste jaren afgebroken tot nog geen 10% van het oorspronkelijke gebied.

Dit gebied leent zich uitstekend voor vliegvissen op forel. De vele riviertjes die naar zee stromen herbergen een uitstekend bestand aan forel, zowel wilde als zeeforel.
Op de riviertjes is het veelal flyfishing only. Het nadeel van de riviertjes is dat er maar weinig (dag)vergunningen worden uitgegeven, vaak niet meer dan twee hengels per dag, per rivier. Het is dan ook aan te raden om op een van de vele Loch's je geluk te beproeven. Hier kan je vissen vanaf de kant maar ook van een (roei) of bellyboot.

Het is aan te raden om minimaal een hengel van 9,6ft te gebruiken met een lijn van minimaal #7 en zowel een drijvende als een zinkende lijn tot je beschikking te hebben met een behoorlijke backing, niet minder dan 30 meter. Je kunt zowel van natte als droge vliegen gebruik maken en ik raad je aan om vliegen te gebruiken met de kleuren grijs en rood. Voor het vissen op zeeforel kun je het beste wat grotere vliegen gebruiken.

Qua accommodatie is er legio keus in dit gebied. Ik moet er wel bij zeggen dat de accommodaties aan de rivier beduidend duurder zijn dan de accommodaties die wat verder van de rivier afliggen. Dit verschil loopt als gauw in de € 1000,- Je kunt dus een behoorlijk bedrag besparen door wat verder van de rivieren af te zitten. Een afstand van 3 kilometer is dan nog redelijk te doen.

Mocht je interesse hebben dan heb ik wel een paar adressen voor je waar je al een week kunt verblijven vanaf € 600,- veelal inclusief vissen.

--------------------
Humming reel and tight line, flyfishing at any time.
PMEmail PosterUsers Website
1 Vissers(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen (1 vissers en 0 anonieme gebruikers)
0 Vissers:

Topic Options Reply to this topicStart new topicStart Poll