| |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| Welkom gast ( Inloggen | Registreer ) | Validatie e-mail opnieuw verzenden |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
| Bram |
Gepost op: Jan 5 2010, 10:54 AM
|
![]() TFC StamGast ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 155 Gebruikers nr.: 40 Geregistreerd op: 18-December 02 |
Half juli ga ik 3 weken naar Vancouver Island. Beetje sightseeing met m'n vrouw en beetje vliegvissen met de kleinste van de pacifische zalmen als doel: de pink zalm.
De pink trekt daar net als overal de rivieren op om te paaien maar voordat ze dat doen schijnen ze in scholen langs de stranden daar te zwemmen. ![]() ![]() De vliegen die de locals daarvoor gebruiken zijn erg eenvoudig, # 6-8 rvs haak met wat roze, blauw of groen glitterspul. Ik heb in BC honderden pinks gevangen maar dan als 'bijvangst'tijdens het vliegvissen op steelhead en dan gebruik ik een #9 éénhander of Spe Rod. De meeste pinks zijn dan al redelijk verkleurd en vervormd. ![]() Nu ga ik het met #6 op zee proberen. De pink is dan prachtig zilver en heeft dan nog niets aan kracht verloren. greetzz, Bram -------------------- Wat ik allemaal heb meegemaakt, pakken ze me nooit meer af!
|
![]() |
![]() ![]() ![]() |
Copyright © 2003-2007 - TheFishCommunity.Com - Alle rechten voorbehouden | Design & Concept by RECEIVE © | Thnx to It`s Ming! Hosted by Flexwebhosting.nl | Powered by: Zoom / DT / Invision Power Board(U) v1.3 Final / OSM / IPS, Inc. / X7 |