| |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| Welkom gast ( Inloggen | Registreer ) | Validatie e-mail opnieuw verzenden |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
| bram92 |
Gepost op: Dec 30 2009, 11:48 AM
|
![]() Fanatiek Visser ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 34 Gebruikers nr.: 4266 Geregistreerd op: 27-April 08 |
Hee ik ben nu al een tijd actief bezig met karper vissen en ik ben door me eerste 25 kilo heen die ik in belgië gekocht heb. Ik heb het internet afgespeurd voor goedkopere bolies (ready mades) voor ongeveer 50 kilo. Ik heb gelezen dat het zelf maken van bollen stukken scheelt in de portomonee dus leek me dat een goed alternatief. Het punt is dat ik niet zo'n grote vriezer heb en daar geen ruimte is voor bolies. Is het ook mogelijk om bolies te maken die niet hoeven te worden ingevroren? Ik heb lege emmers zat dus dat is het punt niet!
|
| karpergabbertje |
Gepost op: Feb 3 2010, 05:52 PM
|
|
Fanatiek Visser ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 47 Gebruikers nr.: 3588 Geregistreerd op: 3-August 07 |
ik zit met hetzelfde probleem,
nu zijn er conserverings middelen te koop (maar die zijn vaak niet goed of het maakt je bolie onaantrekelijk of is slecht voor de vis) maar er zijn ook trucjes als het een weeken of weekje betreft. de tip die ik kreeg is in een emmer een bodem van pva schuipjes en zout te leggen hier de boilies bij en weer het zelfd, zout ontrekt vocht en houd boilies vers en de schuimpje nemen vrijgekomen vocht op. hoop nog betere tips te horen maar dit is wat ik weet. |
| karper |
Gepost op: Feb 4 2010, 01:42 PM
|
|
Fanatiek Visser ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 39 Gebruikers nr.: 97 Geregistreerd op: 23-December 02 |
Je kan hetzelfde doen met suiker. Ik gebruik suiker als het gaat om zoete bollen en zout als het gaat om vismeel- of kruidenbollen.
-------------------- pluk de dag
|
| Richard Siere |
Gepost op: Feb 6 2010, 04:23 AM
|
|
TFC StamGast ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 221 Gebruikers nr.: 2142 Geregistreerd op: 10-September 05 |
Hoi Bram,
Ik zou gewoon een goedkoop klein vriezertje erbij kopen. Kost weinig maar geeft een hoop plezier. Geld haal je er zo uit doordat freezers relatief goedkoop in prima kwaliteit te krijgen zijn. Zelf maken is uiteraard nog beter, maar daar heb ik een broertje dood aan. Ik had dagen later nog jeuk van alle melen die ik stond te mengen....pfffffff Ik heb er lang over getwijfeld maar over een paar weken ligt hier een vriezer vol met belgische bollen a 4 euro per kilo. Das een stuk goedkoper dan een kilootje Martin Sb tjes voor ruim een tientje. Vriezertje kostte overigens nog geen 200 euro. Succes! Dit bericht is bewerkt door Richard Siere op Feb 6 2010, 04:26 AM -------------------- Vrgr,
Richard Siere |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
Copyright © 2003-2007 - TheFishCommunity.Com - Alle rechten voorbehouden | Design & Concept by RECEIVE © | Thnx to It`s Ming! Hosted by Flexwebhosting.nl | Powered by: Zoom / DT / Invision Power Board(U) v1.3 Final / OSM / IPS, Inc. / X7 |