| |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| Welkom gast ( Inloggen | Registreer ) | Validatie e-mail opnieuw verzenden |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
| Bruinvis |
Gepost op: Sep 26 2009, 09:58 PM
|
![]() *FishCom Freak* ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 1489 Gebruikers nr.: 201 Geregistreerd op: 4-January 03 |
Terug van vakantie
Afgelopen weken doorgebracht aan het Gardameer in Italie. Daar heb ik uiteraard een paar keer mijn hengeltje uitgegooid en geprobeerd een mooie karper te vangen. Helaas is dit op een kleintje van 40 cm na, verder niet gelukt. Mijn Italiaanse vismaat, vaste bewoner aan het meer, in het dorp Desenzano, heeft de afgelopen 20 sessies, helemaal niets gevangen. Geen idee waar het aan ligt. Waar in mei nog volop karper te spotten wwas, leek het meer nu wel helemaal visloos. Het peil was ruim een halve meter gedaald en de temperatuur flink opgelopen. Afijn, weer heelhuids terug in Nederland, Italie en autorijden zijn toch twee aparte dingen, eerst een aantal dagen gewerkt en vandaag mijn hengels weer in ouderwets Westlands water geparkeerd. Eén vette fishboilie en één voorzien van twee verschillende kleuren stukjes winegums. Jawel, ook een aasje om in te bijten. Zoet, zacht, kleurig EN...apart. Ik heb er al meermalen karper mee gevangen maar het tot nu toe voor mijzelf gehouden. Helaas was het vanmiddag helemaal doodstil met aanbeten. De vis was er wel, hier en daar een kolk, een lijnzwemmer en dan weer een (kleine) springer, dus er zat echt wel vis. Zelfs nog een 50 keer mijn spinhengel uitgeprobeerd met diverse soorten kunstaas. Maar ook dat was nada noppes. Uiteindelijk heb ik na 3 uurtjes beetloos, de zaak maar opgeruimd. Voor het eerst eens in een andere volgorde, namelijk mijn tweede karperhengel als laatste. Net en fototoestel waren al opgeborgen en lagen in de auto. Ik haal de laatste hengel in en halverwege het inhalen ineens een klapper op de top. Vastloper?? Neehoor, vis!!!!!!!!!!! Tijdens de dril achteruit de weg overgestoken, hengel de hoogte in, om mijn schepnet weer uit de auto te pakken en in elkaar te zetten en ook de camera er weer bij te pakken. Het duurde en duurde. Omdat ik niet wist wat ik aan de lijn had, vals gehaakte karper, snoek of snoekbaars, heb ik redelijk voorzichtig gedaan en ben zeker 10 minuten aan het strijden geweest met... een 85 cm lange snoek. De haak aan de dyneema onderlijn zat keurig in de kieuwdeksel van het beest en die was daarom zo lastig boven water te krijgen. In het water maar een foto genomen en toen ik het beestje schepte, viel de weerhaakloze karperhaak al uit de kieuwdeksel. Het blijft toch fijn vissen zonder weerhaak. Afijn toch weer een aparte ervaring. Kennelijk was de interesse van de snoek gewekt door de stukjes draaiende gekleurde winegum. Bijlage Plaatje ![]() |
| Dale1977 |
Gepost op: Sep 27 2009, 10:37 AM
|
|
*FishCom Freak* ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 256 Gebruikers nr.: 1947 Geregistreerd op: 3-May 05 |
Lekker hoor,vakantie.
Nu weer op naar de dagelijkse beslommeringen.... Leuk verhaaltje heb je neergezet en een beste snoek heb je gevangen. Groet,Dale -------------------- ff een ander systeem bedenken
|
| Leo |
Gepost op: Sep 28 2009, 07:32 AM
|
|
Moddereter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Admin Group Berichten: 1756 Gebruikers nr.: 62 Geregistreerd op: 20-December 02 |
Leuk verslag Dick, jammer dat er weinig tevangen was in het Gardameer.
En snoek op een winegum, het moet niet gekker worden En ja, je weet toch dat je als eerste je net in orde moet maken en als laatste op moet ruimen???? Het is mij ook eens overkomen hoor, een vette snoekbaars aan de lijn en het net buiten bereik. Dan zal je zien dat er op zo'n moment ook niemand in de buurt is om dat net even aan te geven. -------------------- Leo, die van vis(sen) houdt.
|
![]() |
![]() ![]() ![]() |
Copyright © 2003-2007 - TheFishCommunity.Com - Alle rechten voorbehouden | Design & Concept by RECEIVE © | Thnx to It`s Ming! Hosted by Flexwebhosting.nl | Powered by: Zoom / DT / Invision Power Board(U) v1.3 Final / OSM / IPS, Inc. / X7 |