| |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
| Welkom gast ( Inloggen | Registreer ) | Validatie e-mail opnieuw verzenden |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
| De Waterrat |
|
![]() TFC StamGast ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 200 Gebruikers nr.: 2188 Geregistreerd op: 7-October 05 |
tijdens het surfen stootte ik op : "Angeln in den Niederlanden " een Duitse hengelsport-site over "Ons" of beter gezegd: over ons en ons viswater. Zo zie je maar....tis allemaal Europa tegenwoordig. Zo te lezen zijn onze oosterburen betere europese vismaten dan bijvoorbeeld onze "soms slopende" Poolse Eurp-vismaten maar het blijft "leuk" [ een woord wat Duitsers soms zo grappig "Hollands"vinden] ...deze Germaanse vismatenwebsite http://www.angeln-in-den-niederlanden.de/index.htm -------------------- Nature is my Church, being in nature is my prayer.
|
| Bruinvis |
Gepost op: Mar 15 2009, 07:56 PM
|
![]() *FishCom Freak* ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 1489 Gebruikers nr.: 201 Geregistreerd op: 4-January 03 |
Gaaf stuk, eindelijk goede voorlichting in het buitenland. Laat de mannen maar komen (met vergunning). Er lopen hier zoveel Polen rond zonder (vis)papieren dat ze dagwerk aan het bekeuren zouden hebben. De vangsten lopen echt terug en de troep in de kanten en de hoeveelheid schubben op de kant, belooft niet veel goeds.
|
| De Waterrat |
Gepost op: Mar 16 2009, 08:37 AM
|
![]() TFC StamGast ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 200 Gebruikers nr.: 2188 Geregistreerd op: 7-October 05 |
Inderdaad Bruinvis,
Ik kom geregeld van die plekken tegen waar die slopers, ook gewoon 's nachts compleet met kampvuur afval,bierblikjes , schubben en lege flessen hebben gebivakkeerd. Afgelopen zomer zag ik ergens bij Schiphol, zo'n 5 van die "nieuwe Uni-leden" met elk zo'n 4 hengels in de ringvaart staan vissen. Mijn mobieltje natuurlijk weer net niet bij me! [ want daar staat dat > meldt stroperij-nummer< in.] Het is jammer dat we inmiddels in een land leven waar dat dan wel kan. Maar ja,..tis Europa,..tis de voorruitgang nietwaar ? De Waterrat -------------------- Nature is my Church, being in nature is my prayer.
|
| Herbert |
|
||
|
Nieuwe Visser ![]() Groep: Vissers Berichten: 2 Gebruikers nr.: 6577 Geregistreerd op: 16-March 09 |
Ja, Europa is klein.
Deze 'Germaanse vismatenwebsite' heeft niets te doen met jullie in het bijzonder de Nederlandse sportvisser. Het gaat op mijn site slechts om alle bepalingen, regels en wetten die er in Nederland van kracht zijnd voor de sportvisserij. Bovendien vinden jullie actuele nieuws vanuit de Nederlandse sportvisserij. Vele van mijn Duitse medemensen/sportvissers weten niets of hebben ze geen voldoende kennis van deze regels wanneer ze in Nederland op vakantie zijn en willen vissen. Zo gezien zijn jullie oosterburen geen betere Europese vismaten. Maar wil ik ze helpen op de juiste pad te blijven. De moeilijkheden zoals er problemen met onze Poolse vrienden zijn, hebben we al sommige jaren ervoor gehad. Ik hoop, ik heb alle klaarheden opgeruimd mijn slecht Nederlands. Tot ziens… en goede vangst Herbert -------------------- Tot ziens... en goede vangst
Herbert |
||
| Superted |
Gepost op: Mar 18 2009, 08:06 PM
|
|
TFC StamGast ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 189 Gebruikers nr.: 2151 Geregistreerd op: 11-September 05 |
wat een super-idee dit zeg! GEWELDIG!!
Ik zag laatst hier aan 1 van de grootste viskuilen een stel van die poolse-slopers/stropers zitten. een boodschappentas vol met bier , vuurtje gestookt, lallen en schreeuwen. een stuk of 8 hengels terwijl ik maar 3 man zag..... Al-met-al TE TRIEST VOOR WOORDEN. |
| Bruinvis |
Gepost op: Mar 18 2009, 08:08 PM
|
![]() *FishCom Freak* ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Vissers Berichten: 1489 Gebruikers nr.: 201 Geregistreerd op: 4-January 03 |
Ha Herbert
Jouw inspanningen worden zeer gewaardeerd. Prima om zo "onze"regels uit te leggen aan de toekomstige gastvissers. Polen, ja het blijft toch een apart volk maar gezamelijk kunnen we misschien wel een vuist maken (eigenlijk bedoel ik een handreiking) om ze hier op de juiste wijze te laten vissen en ook hun troep weer mee te nemen. Het is overigens niet alleen vuil van hen dat achter blijft, zelf kunnen sommigen van ons er ook wat van. Je Nederlands is overigens prima op orde. Ik zou best zo goed met mijn Duits willen zijn. Dick |
![]() |
![]() ![]() |
Copyright © 2003-2007 - TheFishCommunity.Com - Alle rechten voorbehouden | Design & Concept by RECEIVE © | Thnx to It`s Ming! Hosted by Flexwebhosting.nl | Powered by: Zoom / DT / Invision Power Board(U) v1.3 Final / OSM / IPS, Inc. / X7 |